dimecres, 17 d’octubre del 2012

FASES DEL PROCÉS D'INTERVENCIÓ


 
FASE 1:
 
PRIMER CONTACTE AMB LA INSTITUCIÓ. RECOLLIDA                    D’INFORMACIÓ. ANÀLISIS DEL CONTEXT.
 
DATA:   OCTUBRE ( les primeres setmanes, encara que és una fase que es pot allargar durant tot el període de pràctiques)                                         HORES: 10h.
 
 
Objectius : 
·         Conèixer els trets d’identitat de l’entitat.
·         Analitzar el context on es realitzaran les pràctiques.
·         Conèixer als diferents professionals que intervenen en el programa.
 
Destinataris/Àrees: Equip de professionals i la meva tutora.
 
 
ACTIVITATS I CONTINGUTS
 
 
1.    Anàlisi de les característiques del context de l’entitat.
2.    Consulta de la documentació interna de l’entitat.
3.    Revisió de la documentació ( respecte al tema de les pràctiques).
 
 
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
 
 
1.    Anàlisi documental.
2.    Converses amb els professionals.
3.    Relació amb la meva tutora.
4.    Escolta activa.
 
 
INDICADORS D’AVALUACIÓ
 
 
1.    Buidatge de l’anàlisi documental.
2.    Anotació o registre de la informació rellevant.
 
 
FASE 2:
 
 PARTICIPACIÓ I PLANIFICACIÓ  DE LES DIFERENTS ACTIVITATS DEL PROGRAMA. POSADA EN FUNCIONAMENT I SEGUIMENT.                                                                  
 
DATA: OCTUBRE, NOVEMBRE, DESEMBRE                                       HORES: 55 h.
 
 
Objectius :
·         Col·laborar i participar en el desenvolupament del programa.
·         Planificar algunes de les tasques que es duen a terme.
·         Realitzar accions concretes per aconseguir seqüenciar el programa.
·         Compartir dubtes amb la meva tutora.
 
 Respecte als nens i nenes que participin en el projecte:
ü  Contribuir a la integració de l’alumnat en els grups-classe, en el centre i fomentar la participació, així com l’adequada relació i interacció entre els distints integrants del projecte.
ü  Contribuir a la personalització de l’educació, tot afavorint el desenvolupament integral de la persona.
ü  Millorar el rendiment del treball escolar de l’alumnat.
ü  Afavorir els processos de maduresa personal i desenvolupament integral de l’alumnat.
ü  Orientar en la vida i per la vida, a partir d’un procés d’auto coneixença i autoestima i de la realitat del seu entorn.
 
Destinataris/Àrees: Alumnes que participen en el programa, tutora i responsables del programa.
 
 
ACTIVITATS I CONTINGUTS
 
 
1.    Participació en el programa i col·laboració amb els responsables d’aquest.
2.    Planificació d’algunes tasques dirigides als desenvolupament del programa.
3.    Estructuració i seqüenciació de les activitats del programa.
 
 
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
 
 
1.    Anàlisi documental.
2.    Observació participant.
3.    Anotacions de les demandes i necessitats que els responsables del programa i jo mateixa apreciem en el grup de nens/es.
 
 
INDICADORS D’AVALUACIÓ
 
   
1.    Obtenció de la informació desitjada.
2.    Valoració de la idoneïtat dels documents consultats.
3.    Obtenció de línies d’actuació per realitzar la programació del programa.
4.    Contínua revisió i oportuna correcció del pla de treball de la meva tutora de pràctiques.
 
 
FASE 3:
 
AVALUACIÓ I SEGUIMENT DE L’EXPERIÈNCIA I PROPOSTES DE MILLORA.
 
DATA: DESEMBRE                                                                                   HORES: 10h.
 
 
Objectius :
·         Valorar si el pla de treball ha complert els objectius fixats.
·         Avaluar personalment l’activitat d’una forma crítica.
·         Recollir propostes de modificació i de millora.
 
Destinataris/Àrees: Tutora externa, tutor de la UOC i jo mateixa.
 
 
ACTIVITATS I CONTINGUTS
 
 
1.    Valoració del pla de treball.
2.    Avaluació del projecte.
3.    Valoracions del projecte.
4.    Propostes de millora.
 
 
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
 
 
1.    Entrevistes amb la meva tutora de pràctiques que guiarà tot el projecte.
2.    Elaboració del blog de pràctiques i memòria final.
 
 
INDICADORS D’AVALUACIÓ
 
     
1.    Valoracions dels responsables, dels voluntaris del programa i de la meva tutora.
2.    Autoavaluació del meu projecte.
 

3 comentaris:

  1. Trobo interessant el teu blog de pràctiques. Et volia preguntar...en quin col.lectiu centres la teva intervenció. en l'alumnat únicament,..o a altres col.lectius?

    També per saber una mica més...l'objectiu es millorar el rendiment escolar,, per tant son com donar un reforç escolar per les tardes sobre els deures de l'escola?
    Si ho pots aclarir...per poder entendre i conèixer millor la teva experiència.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La meva intervenció es centrarà en nens de 6 a 12 anys de famílies immigrants, que presenten dificultats en l'aprenentatge de la llengua catalana.
      L'objectiu serà facilitar l'aprenentatge de la llengua catalana.
      El curs encara no ha començat; per tant aquests dies observaré i participaré en les diferents activitats que es realitzen en el meu horari.
      Ja us aniré contant!

      Elimina
  2. Hola Dolors!
    M'agrada que realitzis les pràctiques en aquest entitat ja que sempre he sentit a parlar molt d'ella però sincerament desconeixia que fessin aquest tipus d'activitat en la qual intervendràs. No se si ho he entès bé, però tu has participat en la planificació d'aquestes classes, oi?
    Quan comença el curs? En quins moments i activitats estàs fent ara aquestes observacions? Bueno, suposo que mica en mica ens ho aniràs explicant!!

    ResponElimina