dimecres, 28 de novembre del 2012

DIMARTS 27 DE NOVEMBRE DE 2012



LA NOSTRA PETITA AULA

Avui han vingut 4 nens del grup de 6 a 8 anys.

 
 
Hem continuat treballant el vocabulari del cos. Primer hem treballat els noms a nivell oral i després han fet la següent fitxa.
FEINETA DEL COS
Els resultats com es pot comprovar són molt satisfactoris.

 

La segona hora del programa, que ha de ser més lúdica, hem ajuntat els dos grups i avui hem fet el joc de les estàtues.

 
NOM DEL JOC:
ESTÀTUES DE SAL
MATERIAL:
ELS MATEIXOS JUGADORS
DESENVOLUPAMENT DEL JOC:
Posarem música i els jugadors es mouran lliurement per l’espai. Quan la música s’aturi, els jugadors s’aturaran i formaran una estàtua. Hauran d’explicar quina estàtua han format.
 
 
 

En finalitzar, han plasmat en el paper aquella estàtua que més els ha agradat.
ESTÀTUES DE SAL

LES MILLORS ESTÀTUES
 

 
 
 
 
Mitjançant el joc grupal es pretén, utilitzant el català com la llengua comuna, treballar  la confiança, l’autoestima, perdre la vergonya, conèixer-se, la cohesió del grup, a respectar les normes i divertir-se i passar-s’ho bé.

4 comentaris:

  1. Hola Dolors, trobo molt interessant i encertat la utilització del joc com a eina de treball. Totes les sessions estan partides així? una primera part més formal i una segona més lúdica?
    En el treball amb els adults s'ha plantejat també introduir el joc o les dinàmiques com a eina de treball?

    ResponElimina
  2. Sí, totes les sessions tenen una part més teòrica i una part més lúdica, de jocs en grup. A més a més, el darrer dijous de cada mes es fan jocs al carrer i ens ajuntem amb altres associacions del barri que també treballen amb nens.
    En el treball amb adults les classes són més teòriques però es fan algunes sortides relacionades amb els temes que es treballen.

    ResponElimina
  3. Hola Dolors, trobo interessant les activitats proposades, jo també he treballat amb inmigrants,...i la veritat que el joc, role-playing, activitats orals i pràctiques facilita e integra més ràpidament l'ús i l'aprenentatge de la llengua. Segueixes un temari, contingut especific d'aula d'acollida per adults, o l'ajustes o seleccioniones en funció del nivell de partida, inicial, país o llengua d'origen?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mercè!
      Com tu dius, amb els nens petits les activitats orals són les més adients. S'han seleccionat diferents temes, per centres d'interès, segons l'edat dels infants i a partir d'aquests es trien les activitats. Les activitats són molt variables, doncs a vegades s'han de canviar les programades, per preguntes i dubtes dels infants en aquell moment. Psrtirem de les seves necessitats i dels seus interessos, encara que disposarem de les diferents activitats distribuïdes per trimestres.

      Elimina